Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Maakdag Festival

Bezoek het Maakdag Festival en stap onder begeleiding van professionele techniekcoaches en makers in een wereld van maken, ontwerpen, programmeren, kunst en media.

Creëer je eigen Maak Experience tijdens de 9e editie van het Maker Festival Twente! Naast een 4-daags festival in Roombeek Enschede (2 t/m 5 mei) toert het festival door Twente en doet op 27 mei de Bibliotheek in Haaksbergen aan. Bezoek een Maakdag Festival en volg - in verschillende labs - digitale, creatieve en uitdagende maakactiviteiten én ontdek nieuwe maakwerelden. Onder begeleiding van professionele techniekcoaches en makers stap je in een wereld van maken, ontwerpen, programmeren, kunst en media.

Wanneer: 27 mei; 15.00-17.00 uur
Kosten: gratis; aanmelden niet nodig.
Meer informatie: Maakdag Festivals

Foto 2 Maakdag 3D pen en robotica

Wat kun je allemaal DOEN op een Maakdag Festival?
Breng een bezoek aan het MaakLab in de Bibliotheek in Haaksbergen en experimenteer met creatieve (maak)technieken zoals de nieuwste Make-It techniekkit of maak een kunstige robot. Leer in het FilmLab alles over films en duik in de wereld van AR en VR of bezoek het RobotLab waar je slimme robots kunnen programmeren.

Maar er is meer! Ga in het ‘Kijk- en DoeLab’ aan de slag met electro-mechanische fantasiedieren geïnspireerd door Animaltronics van kunstenaar Tristan Kruithof. Of ontwerp je eigen avatar in het mobiel ontdekkingslab Avatopia van Roos Groothuizen. Bezoek de kleurrijke expositie van neon objecten in het ExpoLab, gemaakt door jongeren tijdens het lokale maakplaatsenprogramma. Laat je in het KunstLab inspireren door werk van lokale kunstenaars, die je met verschillende kunstinstallaties en projecten meenemen in een wonderlijke wereld. Of ontdek welke technieken en maakprocessen in het onderwijs en het Twentse bedrijfsleven worden gebruikt én praat met de experts in het KennisLab!

Ontdek het complete festivalprogramma op Maker Festival Twente!