Bibliotheek aan Huis

Vind meer artikelen over

Voor welke leeftijd? 18+ (iedereen boven 18)

Bibliotheek aan Huis service

Als u niet in staat bent de Bibliotheek te bezoeken, kunt u gebruik maken van de Bibliotheek aan Huis service. U geeft aan wat u het liefst leest en wat uw interessegebieden zijn. Een vrijwilliger zoekt deze materialen voor u op en levert ze bij uw woonadres af (en haalt geleende media weer op).

De bibliotheek aan huis. Ook iets voor U?

De bibliotheek aan huis is bestemd voor iedereen die:

• graag leest en/of van muziek houdt
  • zelfstandig woont
  • niet zelf naar de bibliotheek kan komen door ouderdom, ziekte of handicap

Hoe werkt bibliotheek aan huis?
Als u te kennen geeft van de bibliotheek aan huis gebruik te willen maken, komt er iemand van de bibliotheek bij u op bezoek voor een intakegesprek. De medewerker legt uit hoe de bibliotheek aan huis werkt en wat de mogelijkheden zijn. U kunt aangeven wat u het liefste leest en wat uw interessegebieden zijn. Daarna wordt u gemiddeld eens per drie weken bezocht door een vaste vrijwilligster die uw boeken uitzoekt en thuisbrengt.

Wat kunt u lenen ?
De bibliotheek heeft een ruime keus aan boeken in allerlei genres:
avonturenromans, detectives, streekromans, strips, literaire romans, hobby boeken, boeken over andere landen, handwerken, natuur, kunst, politiek, boeken in andere talen of in grootletterdruk. Ook op het gebied van de muziek heeft de bibliotheek een uiteenlopend aanbod, van populaire muziek en amusement tot klassiek, volksmuziek en geestelijke muziek.
Maar er zijn ook volop tijdschriften en dvd’s te leen.
De vrijwilliger van de bibliotheek aan huis brengt het met plezier bij u thuis. Ook als u wat minder gaat zien zijn er nog volop mogelijkheden om te genieten van boeken, kranten of tijdschriften. U kunt kennis maken met het gesproken boek, krant of tijdschrift. De vrijwilligster kan u informeren over de mogelijkheden van leeshulpmiddelen.
Kortom: de bibliotheek heeft te veel om op te noemen, er is altijd wel iets van uw gading bij.

Wat kost het?
U betaalt voor deze service alleen de kosten van een bibliotheeklidmaatschap. De tarieven vindt u hier.

Wilt u meer informatie?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kulturhus Haaksbergen, telefoonnummer 053-5730200. U kunt ook een e-mail sturen.