Cursusaanbod

Digitale foto's ordenen
Digitaal fotoalbum maken

Cursus Internet voor beginners 1

Hebt u ook zo het gevoel dat u zo onthand bent omdat u niet overweg kunt met internet? Het lijkt wel of tegenwoordig alles op internet te vinden is en alles om internet draait! Wilt u hier iets mee doen? Geef u dan nu op voor de cursus “Internet voor beginners”.
In een klein groepje van maximaal 5 personen en in een gemoedelijke sfeer, leert u in 4 lessen de beginselen van het internet en e-mailen.

Na deze lessen kunt u:

• kaartjes bestellen voor een voorstelling
  • opzoeken hoe laat de trein naar Amsterdam vertrekt vanuit Hengelo
  • die gemiste aflevering van uw favoriete programma alsnog bekijken
  • de leukste (gratis) fietstochten uitprinten
  • de website van die ene reclame opzoeken
  • e-mail versturen en beantwoorden
  • etc.

De docent gaat er van uit dat de deelnemers weinig ervaring hebben met computers.

Data (Bij voldoende deelname):

• Donderdag 3, 10, 17 en 24 april 2014 van 09.15 - 11.15 uur (Is vol maar u kunt zich al wel op de inschrijflijst laten plaatsen)

De kosten voor deelname, incl. cursusmateriaal en koffie/thee, bedragen:

• € 50.00 voor leden
  • € 60.00 voor niet-leden

Enkele reacties van cursisten:
“Duidelijke uitleg”
“Prima cursus, heb er veel van geleerd”
“Zeer plezierig en ongedwongen”
“Ik vond het leerzaam en zeer gezellig”
“Ik kende er niets van en ben wel iets vrijer geworden”
“Heel prettig! Vooral de kleine groep en de rust van de docent”
“Het was geweldig. De computer is geen eng ding meer!”

Cursus Internet voor beginners 2

De bibliotheek biedt ook een cursus "Internet voor beginners deel 2". Deze korte cursus bestaat uit 3 lessen van 2 uur is een vervolg op Internet voor beginners. Tijdens deze cursus wordt de reeds opgedane kennis opgefrist en er wordt meer aandacht besteed aan het zoeken op het World Wide Web.

• Bij voldoende aanmeldingen wordt in overleg data vastgesteld

De kosten voor deelname, incl. cursusmateriaal en koffie/thee, bedragen:

• € 37.50 voor leden
  • € 45.00 voor niet-leden

Workshop digitale foto's ordenen

Veel mensen vinden het lastig om hun digitale foto’s op de computer te ordenen. Eenmaal van uw camera op uw computer gezet en dan…. In deze workshop gaan we hier uitgebreid op in. Leuk zo net na de zomervakantie! De workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten en u kunt uw eigen laptop meenemen.

• Bij voldoende aanmeldingen wordt in overleg data vastgesteld

Bij voldoende interesse kan deze workshop ook op de avond en in Buurse worden gegeven

De kosten voor deelname, incl. lesmateriaal en koffie/thee bedragen:

• € 25.00 voor leden
  • € 30.00 voor niet-leden

Workshop digitaal fotoalbum maken

Na een succesvol seizoen opnieuw aangeboden! Workshop digitaal fotoalbum maken. Op uw computer staan honderden mooie foto's van vakanties, kinderen en/of kleinkinderen. Eigenlijk kijkt u er nooit naar. Dat kan anders! Een fotoalbum maken is niet zo moeilijk. Alleen: hoe doet u dat, wat kiest u, hoe stelt u het album samen? Als u een prachtig album hebt samengesteld, smaakt dat naar meer. Goed voor veel uurtjes kijkplezier! De workshop bestaat uit 3 bijeenkomsten en het is mogelijk om uw eigen laptop mee te nemen. Neem eventueel uw eigen foto's mee op een USB stick.

• Maandag 20, 27 maart en 7 april van 19.30 - 21.30 uur

Albelli_fotoalbum

De kosten voor deelname, incl. cursusmateriaal en koffie/thee bedragen:

• € 37.50 voor leden
  • € 45.00 voor niet-leden

U kunt zich aanmelden aan de balie in de bibliotheek, telefonisch (053-5722040) of via het contactformulier.

Bij voldoende interesse kan deze workshop ook in Buurse worden gegeven!